Grote veranderingen bij Giant Group

Giant Manufacturing krijgt een nieuwe bedrijfsstructuur en daarmee ook een nieuwe naam: Giant Group. Deze fungeert voortaan als moederbedrijf waaronder diverse businessunits en merken vallen. Aan de bedrijfsactiviteiten verandert niets. De oprichting van Giant Group draagt bij aan de corporate groeistrategieën en de ontwikkeling van zowel OE-merken als eigen consumentenmerken. Samen met partners blijft Giant Group zo leidend in de fietsindustrie en zorgt ze voor een betere fietswereld voor consumenten.

Giant Group is al bijna een halve eeuw toonaangevend in de fietsindustrie. In de eerste tien jaar was het bedrijf voornamelijk actief in de OE-business. Daarna lanceerde het bedrijf een eigen merk, Giant, dat is uitgegroeid tot wereldspeler in de fietsindustrie.

Om in te spelen op de groei van de industrie en de veranderende markt, kwam Giant Group tevens met Liv, een vrouwspecifiek fietsmerk, en Momentum, een merk dat zich hoofdzakelijk richt op fietsen en uitrusting voor stedelingen en forenzen. Afgelopen jaar was er ook de oprichting van CADEX, een premium merk van fietscomponenten. Met de komst van al deze merken moest het huidige Giant Group vernieuwen om bij de tijd te blijven. Na twee jaar voorbereidingstijd zijn de nieuwe merkstructuur en business-to-business website officieel gelanceerd.

Bij de nieuwe merkstructuur was het in eerste instantie zaak om een groepsmerk op te richten, los van de productmerken. Dat is nu Giant Group geworden. Deze opereert op wereldwijd niveau en ziet vanuit macroperspectief toe op de ontwikkeling van de afzonderlijke productmerken. Alle strategieën houden rekening met de dynamiek van de fietsindustrie en bieden optimale ondersteuning aan de diverse merken.

Het doel van dit nieuwe merkenmanagement is om voor een sterk merkenportfolio te zorgen. Giant Group stimuleert immers niet alleen de ontwikkeling van de onafhankelijke merken, maar versterkt ook de synergie daartussen. Daardoor komt het algehele portfolio beter op de kaart te staan. Bovendien zorgt dit ervoor dat het fietsmerk Giant een eigen, onderscheidend gezicht krijgt binnen de groep.

Met de nieuwe bedrijfsstructuur heeft Giant Group ook een nieuwe brand purpose gelanceerd: ‘Raise The Bar: Advancing the entire cycling world’. Of het nu gaat om het ontwerpen van innovatieve fietsframes, versterking van de productie- en technologische mogelijkheden of de ontwikkeling van deelvervoer in de stad, Giant Group legt de lat altijd hoger. Ze integreert de waardeketen en streeft voortdurend naar nieuwe innovaties. De combinatie van uitstekend vakmanschap en technologie stelt Giant Group in staat haar zakelijke partners betere groeimogelijkheden te bieden. Tevens daagt Giant Group haar partners uit om gezamenlijk de fietservaring van consumenten te verbeteren.

Giant Group heeft nu veertien eigen verkoopkantoren over de hele wereld. Via een compleet en fijnmazig distributienetwerk krijgen de vier grote productmerken en bedrijfsentiteiten de nodige feedback vanuit de markt. Giant Group blijft tevens inzetten op Cycling Lifestyle Foundation, YouBike (het openbare fietsdeelsysteem) en Giant Travel Agency. Deze partijen helpen bij de promotie van de fietscultuur en moedigen meer mensen aan om te fietsen en daarvan te genieten.

Met het merkenmanagement vanuit macroperspectief zal Giant Group ook in de toekomst alle mogelijkheden benutten om leidend en vooruitstrevend te blijven in de fietsindustrie. Giant Group kijkt uit naar de toekomst en ontwikkelt nieuwe mogelijkheden voor de fietsindustrie om de fietservaring voor iedereen te verbeteren.

Meer informatie over de Giant Group vindt u op de nieuwe website www.giantcyclinggroup.com/en.

Het bericht Grote veranderingen bij Giant Group verscheen eerst op Ride it!.